Tisdag/Onsdag

Tjenixen!

Nu,här i min säng,antar jag att det är onsdag. MEN eftersom jag inte tagit mina välbehövliga sov-timmar så..får det fan vara tisdag. Har haft ansvarsfull alkoholhantering i 2 dagar,vilket i princip innerbär att man blir instängd i ett trångt konferensrum från 08.30 till 17.00. Fullt med idioter. Dryga idioter! Det är det ett test i sig kan man tycka,och kan man hantera en sån situation kan man klara av vilket motstånd man än möter här i världen. Gled efter många om och men hem iallafall till, vad jag trodde, en supernödig hund. Och när jag kliver upp på yttertrappen ser jag att kaminen brinner,och jag är så långsam så jag kopplar inte heller att "aha,någon är redan hemma!",utan istället börjar jag fundera över varför jag lämnade kaminen igång när jag gick imorse. Väl hemma skrämde jag,bokstavligen,skiten ur min pappa! (Nästan iallafall!). Det är nämligen så att under hela min uppväxt,och fortfarande, blir jag dagligen skrämd av pappa. Det är det bästa som finns,enligt honom. Och det har jag uppenbarligen ärvt. Men idag,då tänkte jag ge igen,en gång för alla. Så när jag satt i vardagsrummet,så blundade jag till en sekund,då jag inser att pappa kommer smygandes mot mig för att skrämmas,väntar jag in honom,och i en perfekt timing,precis innan han ska skrämma mig,hoppar jag upp och skriker. Han blir så rädd så han till och med utbrister ett fruktansvärt omanligt skrik,och hoppar 2 meter bakåt.
Norrskenet som skulle vara ikväll,missade jag så klart. Var ute och spanade några gånger,men till slut gav jag upp. Det har ju trots allt äntligen nått -20 grader. NU ska jag sova!


MEFF MEFF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0