Onsdag

HEJ!
Idag har jag för första gången i mitt liv fått en "skratt-attack". Satt och läste igenom ett häfte då jag plötsligt började skratta. Nu menar jag inte ett sånt där diskret skratt som jag annars är så bra på att göra. Jag gapskrattade verkligen så hela klassen hörde. Det värsta var att jag inte kunde sluta. Amandus satt mitt emot mig och drog lite i sina karborre-skor som jag annars finner mycket roliga och var så nöjd i tron om att det var han som fick mig att skratta så, vilket det inte var! Jag vet inte vad jag fann så otroligt roligt! utan det bara kittlade i hela kroppen,och jag var tvungen att släppa ut det. När jag kände att det rann tårar längst kinderna och jag inte längre kunde få luft,insåg jag att det var dags att lämna klassrummet. Väl där ute kom min hotell-lärare Suss och trodde att jag grinade,och ville givetvis trösta mig. När min respons då var ett gapskratt tittade hon konstigt på mig,fnös och gick därifrån.
När skolan var slut skulle Amandus skjutsa hem mig,(det var ett fruktansvärt snö-väder idag!),men först skulle han ju "burna" runt lite på byn,och jag tackar sällan nej till det då jag vet att jag kommer ha roligare än honom! För det händer ALLTID något när han ska styla med sin volvo. Idag skulle han upp för den brantaste backen. Och jag kan inte direkt skryta åt hans vägnar med att han har bra vinterdäck. Mitt i backen stod vi stilla,och han fick panik då det kom en bil bakom som i sin tur inte kunde komma upp. Domino-effekten! Så där stod vi...3 bilar i rad och kunde inte komma åt något annat håll än neråt. Medan Amandus drabbades av någon slags panik-attack satt jag och gap-skrattade. Han svor och spottade åt alla som gick förbi och tittade,medan jag glatt vinkade,pekade på Amandus och röck på axlarna.
Imorgon har fröken Müller sovmorgon till ett,vilket ska utnyttjas! Eller just ja...who am I kidding! Min pappa är ledig vilket leder till att någon kommer rycka mig i tårna redan vid 6 och säga "Unni,du kan inte sova så här länge!! Kom igen,upp nu!".  Får ge honom en pungspark om jag imorgon finner honom ståendes och stampa vid sängkanten!
chip chop,sov gott finingar!
På bilden är det jag och min fina klass! (om ni inte vet hur Amandus ser ut,är det han i blå skjorta som står och avlastar sin arm på mitt huvud!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0