Armhävningar och pilkastning

AH! Idag klev jag upp (rullade ur min säng i hopp om att vakna till) klockan 06.00! Oj vad jag..inte är en morgon-människa. Jag skulle hellre låta 4 jobbiga fjortonåringar göra tusen nålar på tuttarna i en hel vecka! ELLER kanske ska man ha dom som väckarklocka? En idé värd att fila mer på!

07.00 stod vi där innanför dörren. Jag,pappa och mamma. Påpälsade över öronen var vi också. Hade nämligen bestämt mig för att åka med dom in till Åre för att kliva på en tidigare och snabbare buss från stationen i Åre. När vi stod där i farstun och väntade på att min bror skulle bli klar,stack min pappa ut huvudet från köket och frågar lite försiktigt; "Eh..Lena..tror du..är det..får jag ta en chokladboll?". Mamma som mest tyckte att han minsann var vuxen nog att ta ett egen beslut angående bollarna muttrade snabbt "Ja Christian. Det får du väl?",medan hon otåligt väntade på att Adam skulle bli klar. När pappa mosat i sig (med all säkerhet) 4 stycken kom han fundersamt ut ur köket med den 5:e i handen och frågade hastigt "Lena,hur gör man dessa chokladbollar?". När mamma inte ens brydde sig om att svara gick han fram till mig som stod och knöt skorna och sa "unni,kolla här!! UNNI! Unni,kolla här nu!!". När jag efter 2 minuters tjat tittade upp är han påväg att mosa den i mitt ansikte,men han hindrar sig själv hastigt och inser att det inte är värt att slösa en god och perfekt chokladboll. Så där står jag..med vit maräng på nästippen och suckar.
Hade iallafall barista-kursen som pågick i 3 timmar. Drack så mycket kaffe så jag på allvar nästan spydde på bussen. Fick sitta och titta ut ur rutan och andas in genom näsan och ut genom munnen. MEN KAFFET ÄR SÅÅÅÅ GOTT! Kan liksom inte låta bli. Nyrostat kvalitetskaffe är prima ballerina. Då kan man liksom inte neka sig själv att dricka obegränsade mängder kaffe. Efter skolan satt jag,Fredrik och Knugen kvar och jobbade på projektarbetet. Men I wont lie, timmarna vi var kvar bestod mest av armhävningar och pilkastning. 
I helgen ska jag minsann jobba också, just nu är jag rätt opeppad. Men det är väl mest för att jag, at the moment, håller på att somna ståendes. Ska bli kul att jobba. Har inte varit där på hur länge som helst. Så imorgon blir det en buss in till Östersund. Hoppas plattan är i mattan då,för det är tight där mellan.
Nu måste jag sluta drömma om att sova. För det är dags att köra en plugg-rush. Har mycket i skolan just nu.
Tjenixen twixen!
Och min chokladbollsätande far får vara med. För att du ibland kan vara så himla söt (och tysk)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0