Tisdag

Idag har jag varit i järpen på skolan, hade 2 värdelösa lektioner. Svenska och engelska. Min svenskalärare är dock en skön lirare. Skäggig,ser lite lätt ovårdad ut och är fruktansvärt tankefixerad. Han svävar iväg konstant i sin egna värld. Det är roligt att lyssna på honom,för han är smart. Han har svar på allt. Och allt man funderar över känns de redan som han funderat på. Han är bäst! 

Hade sedan engelska med Stina och hon är också väldigt bra. Hittade en sjukt fin dikt i en bok. Tänkte skriva den här. Så varsågoda:

Stop all the clocks, cut off the telephone.
Prevent the dog from barking with a juicy bone.
Silence the pianos and with muffled drum,
bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes circle moaning overhead,
scribbling on the sky, the message "He is dead".
Put crêpe bows round the white necks on the public doves.
Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

He was my north,my south,my east,my west. 
He was my working week and my sunday rest.
My noon,my midnight, my talk,my song.
I thought love would last forever but I was wrong.

The stars are not wanted now, so put out everyone.
Pack up the moon and dismantle the sun.
Pour away the ocean and sweep up the wood.
For nothing now can ever come to any good.



W.H Auden.







Den är så fantastisk! markerade mitt favoritstycke med fet text.

nu ska jag se på film.

smell you!

(eller så är det kanske ni som känner lukten av mig,jag råkade nämligen prutta till idag utanför ica när jag halkade. Spände liksom kroppen så mycket så...ja,det kom ett litet pys! MEN jag är bärgis inte den enda som pruttar,och det kan jag ju alltid trösta mig med!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0